دریاچه‌ نفرین‌شده‌ای که حیوانات را سنگ می‌کند!
نوشته شده توسط : مجله دلتا

دریاچه ناترون، دریاچه‌ای نمکی -  قلیایی است که در شمال تانزانیا قرار گرفته است. اتفاقاتی در این دریاچه  رخ‌ داده است که ذهن هرکسی را درگیر می‌کند.

دریاچه ناترون

چه رمز و رازی در دریاچه ناترون وجود دارد که خفاش‌ها، فلامینگوها و حتی گاومیش‌هایی با جثه بزرگ را طعمه  خود کرده است؟ حقیقت این ماجرا چیست؟ اگر به کشف این حقیقت جذاب و دیدنی  علاقه دارید، با ما در مجله دلتا همراه باشید.

دریاچه ناترون آفریقا

دریاچه ناترون کجاست؟

دریاچه ناترون یک دریاچه نمکی و قلیایی است که در استان آروشا و در شمال تانزانیا واقع است. موقعیت خاص این دریاچه به‌گونه‌ای است که آب وارد دریاچه می‌شود  ولی از آن خارج نمی‌‎شود. در نتیجه آب موجود در دریاچه تنها از طریق بخار  می‌تواند خارج شود. در طول سال‌ها به مرور آب دریاچه بخار شده و غلطت  بالایی از نمک و دیگر مواد معدنی برجای مانده است.

دریاچه ناترون از عجایب دیدنی

داستان شگفت انگیز دریاچه

در سال ۲۰۱۱ عکاسی به اسم نیک برانت (  Nick Brandt) به مناطق شرقی آفریقا سفر می‌کند و از طریق مسیری انحرافی راه  دریاچه ناترون تانزانیا را در پیش می‌گیرد. او فکر می‌کرد دریاچه ناترون  محلی عالی برای عکاسی از حیوانات وحشی است ولی پس از سفر متوجه شد این  دریاچه‌ مشهور حیوانات را خشک نموده و به نوعی انگار این حیوانات تبدیل به  سنگ شده‌اند.
این عکاس پرندگان را در موقعیت‌هایی قرار داد که گویی زنده هستند و آن‌ها  را در یک مجموعه جالب منتشر کرد. اما به گفته خودش، «وضعیت بدن پرندگان  تغییری نکرده است و ما تنها آن‌ها را روی شاخه‌ها و اماکن دیگر قرار دادیم و  از آن‌ها عکاسی کردیم.»

حیوانات سنگی در دریاچه ناترون

دلیل تبدیل شدن پرندگان و حیوانات به سنگ چیست؟

بومیان آفریقا این دریاچه را نفرین‌شده و  اسرارآمیز می‌دانند و به هیچ وجه حاضر نیستند در آن شنا کنند. علی‌رغم بعضی  اخبار رسانه‌ای، حیوانات در این دریاچه به راحتی به سنگ تبدیل نمی‌شوند، و  بعد از وارد شدن به آب و تماس با آن می‌میرند.
آن جا اکثر اوقات سال دمای آب دریاچه بین ۴۰ تا ۶۰ درجه سانتی‌گراد است،  همچنین آب ناترون مواد معدنی گوناگونی در خود دارد، وجود این عوامل در کنار  هم باعث شدند تا این منطقه محیط مناسبی برای زیست حیوانات نباشد.

آب این دریاچه از رود ایوازو‌نیرو تامین  می‌شود و آب این رود هم مملو از مواد معدنی است و در طی حرکتش به سوی  ناترون از چشمه‌های آب گرم متعددی عبور می‌کند. با این تفاسیر هنگامی که آب  به دریاچه ناترون می‌رسد دمای بالایی دارد و وجود نمک در آن، آب را شبیه  به ماده‌ای شبیه مواد مذاب می‌کند. پرنده‌ها و سایر حیواناتی که برای شنا  یا استفاده از آب ناترون وارد آن می‌شوند می‌سوزند یا مسموم می‌شوند.

دریاچه ناترون در آفریقا

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با عجایب دیدنی بیشتر، “سمی‌ترین نقطه کره زمین، جاذبه‌ای متفاوت” را در مجله گردشگری دلتا مطالعه کنید.

همچنین بخوانید:

دریاچه ای که یک شبه همه را کشت! 

این رودخانه زیبا، قاتلی بی‌رحم است! 

بستنی‌های نمکی غول‌آسا در هرمزگان! 

شهر غول‌ها در جنگل آمازون! 

چرا به این کوه زیبا، کوه قاتل می‌گویند؟! 

با مجله گردشگری دلتا همراه باشید .





:: بازدید از این مطلب : 74
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 اسفند 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: